Úgy kezdődött, hogy rohangáltam az élet labirintusában mint egy ösztönösen vidám kisegér, ha végre ráérez, hogy a dolgok ismétlődnek ha megnyomjuk az időnként spontán felbukkanni látszó piros gombot. Jó buli volt, néha megcsapott az áram, a nagybetűs falak mentén. Középen persze szabad volt az út, és okoskodó hangok vettek körül. A kint bámuló tudósok biztonságos heurékái. Aztán, egy szép napon elértem a célt. A középen lévő tükröt. Talán csalódás volt, hogy kiderült végre, talán feloldozás, hogy szembe találkoztam a saját portrémmal. Most nyert értelmet először, hogy miért nem szerettem soha a sajtot. A fényes tárgy, aminek sík képe állította hogy plasztikus vagyok, egy ember ábrázatát rajzolta elém. Csak virtuális effekt, gondoltam utolsó naiv érzeteimre hallgatva. De minden út ide vezetett, hát megnyomtam a piros gombot, ahogy szoktam. (szándékosan nem a kéket.) A labirintus hat párhuzamos pályára változott, és elindultam mindegyiken egyszerre, mint Aliz. Hol kicsi voltam, hol túl nagy. Néha énekelni kellett, máskor verselni vagy festeni vagy olvasni. Vagy rohanni, ahogyan csak bírok, reménykedve abban hogy lehet visszaút. De az egyenesnek van egy igen megmásíthatatlan tulajdonsága, előre vezet, és sosem hátra...    

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagblog.blog.hu/api/trackback/id/tr963414404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MagasC 2011.12.10. 14:34:57

És nem bántad meg?

MagasC 2011.12.11. 01:19:26

Hiszen ahogy te is mondtad, innen már nincs visszaút... Vagy lehetséges?

MagasC 2011.12.11. 20:50:52

Meg ugye ,ott van az is,hogy a legtöbb egér kóvályog a maga kis labirintusában , s habár szerintem nem igazán látják egymást,mégis ad egy közösségérzetet...Viszont a pályákon könnyen lehet,hogy egymagad vagy.Szóval csak azt akarom megkérdezni,hogy nem vagy magányos?

Világblog 2011.12.12. 10:29:53

@MagasC: A magány a zárt ego mániás hite önmagában. Én sok mindenben hiszek még, hogy eltereljem a figyelmemet erről a remek kis létfenntartó funkcióról. ezért morgás helyett filozofálok, létbizonytalanság helyett mások létét kutatom. De ritka, hogy valaki tőlem ilyesmit kérdez. Erős empatikus képességekre utal. Akár ki is vagy, biztosan szeretnek veled beszélgetni.
süti beállítások módosítása